Archivos

El lío de la bandera española descolgada del Ayuntamiento

07/11/2016
  • Un tuit irónico d’ERC provoca una denuncia de Ciutadans a la Policía Local

bandera-espanola-14993537_1343370852374601_3734715487234755529_n_opt

Sorprendió a algunos vecinos que la bandera española cayera de su mástil, mientras las enseñas de Santa Coloma, Catalunya y Europa seguían ondeando con fuerza. Eran las siete de la tarde del sábado, un día en que muchos ayuntamientos se solidarizaban con la alcaldesa de Berga procesada por colocar una estelada.
captura-de-pantalla-2016-11-07-11_optUnos minutos después, ERC lanzaba un tuit cargado de ironía: Gràcies @scgramenet i @nuriaparlon per despenjar la bandera en solidaritat amb #monseventuros alcaldessa de #berga.

El tuit republicano desató una viva polémica en Twitter y también en Facebook. Partidarios de la retirada y detractores se atizaban de lo lindo, mientras la figura de Núria Parlon era objeto de todo tipo de críticas.

El momento álgido se vivió en la puerta del Ayuntamiento. Allí acudió Dimas Gragera y su equipo para grabar la ignominia y denunciar a la Policía Local el atropello de la ley. «Seguiremos indagando hasta el final, porque no es una casualidad que la bandera de España haya sido descolgada precisamente hoy», decía.

A esas horas ya era un clamor de que el fuerte viento había roto la cuerda de la bandera de España y así lo explicó el Ayuntamiento ayer, en una nota oficial.

Foto: Sergio Mas Navarro

[+] Info: Nota municipal:

Davant les informacions i comentaris publicats a diferents mitjans i xarxes socials sobre la caiguda de la bandera espanyola a la façana del consistori, l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet informa:

Que ahir dissabte sobre les 19 hores es va tenir coneixement de la caiguda de la bandera espanyola que oneja habitualment al balcó de l’Ajuntament amb la resta de banderes oficials.  Arran d’aquest fet es va comprovar que la corda que subjecta la bandera es va trencar, possiblement a causa del vent, fet que va ocasionar que la tela quedés penjat d’una de les subjeccions.  Aquest diumenge a primera hora s’ha procedit a col·locar la bandera al seu lloc un cop que es va poder disposar d’un camió amb cistell ja que es necessitava la intervenció de dos operaris per poder tornar a passar la corda per la guia.  Aquest incident no té cap relació amb la campanya de retirada de banderes espanyoles que han secundat diferents ajuntaments catalans arran de la detenció de l’alcaldessa de Berga per part dels Mossos d’Esquadra.