Archivos

Festa amb Volkswagen Beetle

06/09/2014
Aspecte del carrer Major, aquesta matinada. Foto: Jordi Corachán

Aspecte del carrer Major, aquesta matinada. Foto: Jordi Corachán

Josep Maria Cortès Martí
(Crònica)
josep maria cortes_optVa ser un goig veure com allí i allà els diferents sons espetegaven i omplien de música els racons de la ciutat.

L’escalfor de la gresca va posar al roent el nucli antic de Santa Coloma de Gramenet. El ritme de Camela a la plaça de l’Ajuntament plena de gom a gom, apressats pel “Más de lo que piensas” va ser tot un èxit. I el Volks-Wagen Beetle, vermell com una brasa, va posar al foc viu el carrer Major.

Els tradicionals carrers -Major, Santa Coloma i Dalt de la Ciutadella- per una bona estona van ser l’escenari d’una veritable festa eivissenca ben bé impressionant. El martelleig decibèlic d’aquell memorable model d’automòbil, icona de la imaginació al poder del 68, va crear uns moments quasi màgics on les noves generacions, gràcies a la seva imaginació, van encetar també, la primera nit de Festa Major d’Estiu.

Uns a la Plaça de la Vila, altres pel carrer Major. Artèries principals del cor de la ciutat. Si alguna lectura hem de treure’n d’ahir al vespre és un augment de les palpitacions del ritme cardíac de la gent del poble i d’altres pobles: Mollet, Montcada, Badalona i fins i tot Barcelona. El programa festiu de l’equip de govern i la força de les colomenques i dels colomencs han convertit la Festa Major d’enguany en un reclam lúdic i turístic per donar a conèixer la nostra ciutat. ♦

 


[+] Los colomenses toman la calle con la Festa Major

Álvaro Rodilla
(Crónica)
alvaro-rodillaPrimeras 24 horas de fiestas de 2014 empezaron con un tiempo que amenazaba aguar la fiesta. Pero el tiempo respeto y fue un viernes  recordado y bien celebrado. Plaza de la Vila, pregón dedicado al humor (que no nos falte nunca), con Prebe y Jona. Cena por los tantos bares que hay en SantaColoma. Después llegó la hora de Camela que trajo lo que todos sabíamos, música, show “Cuando zarpa el amor” y “Sueño contigo” ahí ya podrían haber empezado Tour 40 con los Dj’s Adrià Ortega, Ernest Codina y Roger Carandell que sin duda provocaron  ambientazo en la plaza.

Momento del pregón, a cargo de Prebe y Jona, anoche. Foto: J. Corachán

Momento del pregón, a cargo de Prebe y Jona, anoche. Foto: J. Corachán

De la Plaza al cada vez mejor utilizado Parque de Can Zam. Dónde Feria de atracciones, chiringuitos y Concierto al aire de Can Zam son una suerte geográfica y de espacio multiusos de lujo (hoy sábado la apuesta más atractiva). La Feria notó la gran medida ‘feriantes-Ayuntamiento’ para desahogo familiar y felicidad infantil (iniciativa a aplaudir y repetir más años). Los chiringuitos, como punto que ya se consolida como lugar ideal para comer y cenar al lado de la feria. Con paso obligatorio por las alternativas.

La gran variedad de eventos que se celebran a lo largo y ancho de santacoloma bien provoca que la pluralidad de gustos sociales se sacie. Mención particular merece el crecimiento progresivo del corre-tapas, iniciativa de bares y restaurantes económica y social que trae un ambiente y dinamización estupenda. En anteriores artículos míos, ya me referí a tratar de conseguir una especie de Barrio de La Latina (Madrid) en Santa Coloma. Se llega en metro igual, hay bares de copeo, terrazas y buen ambiente social. Actividades como el  Corre-Tapas y CorreBars son el embrión de una cultura de ocio diurno bueno.

Así si la lluvia no falla, los colomenses vamos a seguir disfrutando, en las calles como más nos gusta, las sociables y divertidas fiestas de Santa Coloma de Gramenet.

[+] Info de la Festa Major